1
קבע זמן למשתה בנו וכו'. פירושי בקונט' הוא מדברי הר"ן. דף ס"ב ע"ב וכתב עוד מכאן אתה למד דכל שאין להתחלתו זמן קבוע עד שיגיע זמנו קאמר הלכך גשמים שאין לירידתן זמן ידוע מדינא כי אמר עד הגשם עד שיגיע זמן קאמר ע"ש ול"נ שאין מכאן ראי' דהכא כיון דבידו לדחות הזמן איכא למימר כשעה שנדר כבר הי' בדעתו לדחותו לכך אסור אבל. לא מטעם שאין להתחלחו זמן קבוע וליכא למילף מהכא כשאומר עד הגשם שלא יהא אסור אלא עד שיגיע:
2
כמי שזמנו קבוע. כתב הרמ"א בי"ד סימן ר"ך סט"ו בהג"ה ואפילו אם מת הבן קודם שיגיע משתה שלו צריך להמתין עד אותו זמן. ותמה עליו הש"ך ע"ש ול"נ דראיית הרב מסוגיין דכי היכא דאמרינן הכא דלא אסיק אדעתי' שידחה אותו ה"ה במת הבן אמרי' דלא אסיק אדעתיה שימות לכך אסור עד הזמן שקבע וכי היכא בשהקדים הזמן אסור עד שיגיע ה"נ במת וזה ברור: