סברין מימר מי דעתון דרבנן ובדקו ואשכחו וכו'. כתב הרא"ש בפרקין ועושין הבראה במועד והר"ם כתב דאין עושין הבראה במועד והביא ראי' מהירוש' דגרסינן החתם ר' תנחום וכו' ויש לדחות דהוופ שעשו הבראה ולא נמלכו בו ואפשר שאם שאלוהו לא היה מוחה ואפי' היה מוחה מאן לימא לן דהלכתא כוותיה דטפי מסתבר דהלכתא כסוגיא דירושלמי דמוקי מתני' אין קורעין ולא חולצין וכו' במועד ע"כ וקשה א"ב שאם היו שואלין אותו היה מסכים עמהם מאי בדקו ומאי קמ"ל בזה וע"ק אם נאמר שהיה מוחה בהן אלא דלא סמכינן על ר' אמי עדיין קשיא איך נדחה דעת כולהו רבנן דסברי כר' אמי לפי פי' זה והי' נ"ל לתרץ דכאן איירי שעשו לו הבראה כדרך שעושין בחול ואפי' אותן שלא היו בשעת מיתה עשו הבראה וזהו היה שלא מדעת עהחכמים ור' אמי והיינו כדעת ר' מונא דלעיל דף ח' ע"ב ובזה הסוגיות שניהם על מקומם יבואו בשלום:
הדרן עלך פרק אלו מגלחין וסליקא לה מסכת מועד קטן וכולא סדרא דמועדא היינו לאחר שקברו ואפי' כל ז' ולא אתי ליאפוקי אלא שעת אנינות א"כ עיקר התירוץ חסר מן הספר וצ"ע: