1
וכתיב תורת ה' תמימה. כ' המג"א סי' תרצ"ב אם נשתתק הקורא באמצע המגלה השני צריך להתחיל בראש כמ"ש סי' רפ"ד אבל א"צ לברך תחלה דיוצא בברכת הראשון שיוצא בשביל כל הקהל ע"כ ותימא הא מפורש כאן דאף בתורה לא היה צריך להתחיל בראש אלא מטעם הברכה וכתיב תורת ה' תמימה משמע מפורש דאם א"צ לברך שנית א"צ להתחיל בראש וכ"מ ברא"ש בפרקין וגם דוקא בתורה הוא דצריך להתחיל בראש משום דכתיב תמימה ואין להביא ראיה ממפטיר שכ' בסי' רפ"ד שצריך להתחיל בתחלה דזהו לשיטת הריב"ש דסובר נמי דצריך לברך בתחלה ואם לא יתחיל ברא"ש א"כ הראשוני' לא נתברכו לפניהם דזהו מעשה חדש ועי' בט"ז ריש סי' ק"ט וגם דהמפטיר משום כבוד תורה ניתקן ודינו כמו תורה וזה נראה ברור וצ"ע: