ההשגות הגבוהות, שהן מדברות מהענינים המופשטים והנשגבים מאד, בזמן שהאדם רחוק מהם מצד חסרון המוסר שבו, שאין הרצון שלו עומד על מעמד כזה שיוכל לחפוץ באמת בהטוב הנשגב הזה, מתראות ההשגות עצמן בצורה מטושטשת. When a person is far from elevated insights that speak of very abstract and exalted matters in terms of a lack of morality in him, so that his will is not on the level of being able to truly desire this elevated goodness, the insights themselves appear in a blurred form.
וזהו התוכן שכל לימוד קדוש צריך תשובה תחילה. That is the meaning [of the concept] that all holy learning must be preceded by teshuvah.
והצד האצילי שהוא מתלוה בכל פעולה, וק"ו בכל לימוד, הוא מתגלה רק לפי הערך של טהרת הרצון וגבורתו. The noble aspect that accompanies every action and certainly all learning appears only in keeping with the level of the purity of [a person’s] will and might.
וע"פ זה יש מבא לצורך מוסרי וטהרה נפשית גם בלימודים היותר מעשיים, ולכל מעשה בעולם, כיון שכולם חיים הם בתחיית האצילות הרוחנית שבהם. And in keeping with that, there is an introductory requirement for personal ethics and purity even for the most practical studies and for every act in the world, since they all live [in tandem with] the noble spiritual revival within them.