זאת חנוכה
במה שרגילין לקרוא את יום השמיני דחנוכה זאת חנוכה, נראה כי פירוש הפשוט, כמו בחנוכת הנשיאים שאחר שפרט כל אחד ואחד לבדו חזר וכלל את כולם כאחד, וידוע מדת זאת כי הוא כנישו דכל נהורין ואיתא בסידורין לאמור בכל יום מימי ניסן נשיא ליום וביום י"ג פרשת זאת חנוכת המזבח, ובודאי הוא מטעם הנ"ל, כן יש לומר בחנוכה שיום השמיני כולל הכל ובסידור האר"י שחושב והולך הי"ג מדות של רחמים מדה ליום עד יום השמיני שבו כלול מן מדה השמינית נוצר חסד עד מדה י"ג שהוא ונקה, ואולי משום זה לבד שכלול מן ששה מדות של רחמים יוצדק בו לשון זאת כנ"ל, ויש לומר עוד דכל שמונה הוא למעלה מהטבע שלהטבע מתיחס מספר שבעה כשבעת ימי הבריאה, וכן הוא השמונת ימי חנוכה שיש בהם הארה גדולה ממקום גבוה מאד, וביום השמיני מאיר מה שלמעלה מהשבעה אל תוך השבעה וממשיך את הארת הנס גם לתוך הטבע, ולפי"ז יובן מה שביום השמיני יש בו הששה מדות של רחמים האחרונות והבן הדברים.