והנה הגם שנערכים לשתי בחינות דהיינו קודשא בריך הוא ושכינתיה אבל מצד אצילות לית אפרשותא ביניהם כלל כי אם כח אחד לבד שהוא עצמותו יתברך אשר נושא שתי הבחינות בכוחו לבדו בלי שום הבדל כלל כמאמר הכתוב אני הוי"ה הוא שמי וכבודי לאחר לא אתן שמדת מלכותו יתברך שהוא בחינת הגילוי נקראת שם כי כל שם מורה על זולת כי למשל אדם לעצמו אינו צריך שם ואין שייך בו בחינת שם כלל כי אם שהזולת יקראהו בשמו וגם שם הוא תואר המגלה את הכלל כמו למשל אדם שהוא חכם או גבור בכח דהיינו שיש בכוחו חכמה וגבורה אבל בעודנו בכוחו הכל הוא כח אחד אבל כשנתגלה חכמתו מכוחו או הגבורה אז על ידי התגלות זו נגלו כוחותיו בכל פרטיהם כן כביכול מדת מלכותו שהיא הגילוי מכוחו דהיינו להתגלות כל הכוחות בבחינות פרטיהם אשר מצד כח עצמותו הכל הוא כח אחד בלבד אבל על ידי ההתגלות בזה יתגלו כל כוחותיו יתברך בבחינת פרט וכל גילוי לא תתארהו אלא מצד הזולת דהיינו שיהיו נגלים בבחינת יש דווקא אשר הכל הוא מהמדה הזו לכן נקראת שם ונקראת כבוד כי כל כבוד הוא לבר ולזולת כידוע:
והנה הגם שאין זולתו יתברך ואין לתאר אליו זולת וגם אין לתאר אצלו כח התחלקות נמצאת מדה זו הוא בבחינת היפוך אליו יתברך אך מצד כוחו הגדול אשר לא נודע מהותו כל יכול להיות כולל שני הכוחות לאחדים כמו שמבואר לעיל אשר כל כוחות הפרטים דייקא המה הכל בכח עצמותו יתברך ואף על פי כן מצד כח השוואתו יתברך ומהותו אשר לא נודע הוא כח אחד לבד לכן כל יכול לחבר שני הכוחות האלו בכח אחד לבד על ידי כוחו הפלא ועל זה אמרו שניהם משתמשים בכתר אחד דהיינו כח הדרגין שבעצמותו יתברך שנערכים לכח אחד הנקרא קודשא בריך הוא והוי"ה ברוך הוא וכח גילוי הדרגין דווקא בבחינת פרט והתחלקות וזולת הנקראת שכינה המה הכל בבחינת פלא אחד שהוא כל יכול להאציל הכוחות האלו ושיהיו באחדות אחד ועל זה נאמר אני הוי"ה שהוא קודשא בריך הוא כנזכר לעיל ושמי שהוא הגילוי בבחינת מלכות הכל הוא בלי פרודא כלל וכבודי שהוא התגלותו לאחר לא אתן מאחר שאין זולתו כלל וכל זה הוא בבחינת אצילות דהיינו כוחות האלו הנערכים מצד כח עצמותו יתברך המתגלה בכל הכוחות האלו בבחינת אחדות וקישורי כל הכוחות בהתאחדות גמורה מצד כוחו הפלא ואפילו כוחו המגלה כל הכוחות בבחינת התחלקות הכל הוא אחד ואני הוי"ה הוא שמי ממש כנזכר לעיל:
אבל מצד שעיקר הגילוי הוא בכדי להיות התגלות גמורה לכן מדת מלכותו יתברך שהוא הגילוי היא המגלה כוחות האלו בבריאה יצירה עשיה בבחינת הסתרה דהיינו להסתיר יחוד הכוחות בכדי שיהיו נגלים בבחינת כוחות מחולקים בכדי לגלות הכוחות בבחינת נפרד ומצד הגילוי הזה נשתנו ונתרבו הכוחות והדרגין בבחינת ריבוי ושינוי ולכן נקראת שושנה דאשתניאת מגוונא לגונא דהיינו שמצד הגילוי נעשה השינוי בבחינות נבראים ונוצרים ונעשים וכל השינויים המה הכל על ידי הגילויים כי אינו דומה התגלות שבמלאכים דבריאה להתגלות מלאכים דיצירה ואינו דומה ההתגלות שבמלאכים דיצירה כההתגלות שבבחינות צבא השמים וכן ההתגלות שבצבא השמים להתגלות שבעשיה הגשמיית וכן בכל בחינה ובחינה הרי המה מחולקים כי מצד התגלות הבריאה אין מהות דומה לחבירו וכל התחלקותם הוא על ידי בחינת ההתגלות שכל אחד נגלה ממנו אופן אחר ומהות נבדל ממהות השני אבל כוחם של כל הנבראים דהיינו כוחם וחיותם של מלאכים דבריאה בכל אופני חילוקיהם והבדלם וכן מלאכים דיצירה וכן בצבא השמים ועשיה הגשמיית אפילו בעפר ודומם הגשמי הכל כח אחד להם בלבד שהוא כוחו יתברך הכולל כל הכוחות ופרטיות כל העולמות וכל הנמצאים בכח אחד דהיינו שהגם שכח התחלקותם של כל הנבראים מוכרח להיות בכוחו גם כן בבחינת הבדל כל פרט ופרט בדקדוק כמאמר הכתוב כולם בחכמה עשית ולך הוי"ה החסד ונקרא בהמדות האלו אשר הוא כביכול נקרא חכם וחסדן וגבור ונצחן מארי קרבייא והוד יוצרינו יתברך נמצא שכל הכוחות הם בכח עצמותו אך אף על פי כן הכל כח אחד להם שהוא עצמותו יתברך בלי שינוי ופירוד וריבוי חס ושלום כי אם הכל כח אחד להם ומדת מלכותו היא המגלית כל הכוחות הכלולים ומתאחדים בכוחו יתברך לכל כח וכח בפרט על ידי מדת צמצומה והסתרתה בבחינת הגילוי ולכן נקראת תמונת כל שבחינת מלכותו יתברך דהיינו החיות הנגלה בכל פרטי הנבראים הוא תמונת הכוחות הכלולים בכוחו יתברך והיא דמיון דכולא שנותנת ציור ודמיון לכל כח ומבדלת בין כח לכח על ידי הסתרתה בבחינת גילוי שלא יהיה הגילוי באופן אחד כי אם בכמה מיני חילוקים והבדלים על ידי התנשאותה ולכן נקראת מדה זו בשם מלכות כמו למשל ממלך בשר ודם שאין גילוי פנימיות מדותיו דהיינו חסדו וגבורתיו שוה לכל כי לשריו מתגלה בגילוי יותר מהגילוי שנתגלה לעבדיו ולעבדיו נתגלה יותר מהגילוי שנתגלה להמון עם ואין שוה גילוי מהותו אליהם אבל מצד מהות עצמו הוא מהות אחד כמו כן כביכול נקראת מדת מלכות בבחינת גילוי הנבראים בבחינות כליהם אבל מצד עצמותו יתברך המהוה לכל הנבראים הכל הוא מהותו לבדו ועל ידי כח הגילוי הזה נגלו כוחות הכלולים בו לבחינות נבדלות וכמאמר הכתוב לך הוי"ה הגדולה וכו' לך הוי"ה הממלכה דהיינו מדת הגדולה והגבורה וכו' דהיינו כל הכוחות והמדות הם לך הוי"ה דהיינו שבטלים ונכללים במהותו יתברך בכח אחד בבחינת הוי"ה ברוך הוא בלי שינוי ועוד זאת לך הוי"ה הממלכה אפילו כח המלכות שהוא הגילוי גם כן הוא לך שהוא כוחו יתברך בלי שינוי כלל כמבואר לעיל כי אם והמתנשא על ידי מדת התנשאות כנזכר לעיל בזה הוא ההתגלות לכל לראש: