הבכור והתרומה והבכורים וראשית הגז הם לשמירת הריליגיאן, למען יהיה אדם זוכר תמיד כי הכל מאת האלהים, ויודה לו ביום שמחתו, ויתן לו מראשית מה שחננו, כי מה שיתן לכהנים משרתי האל הוא כאלו הוא נותן לגבוה. ובהיות המתנות האלה ניתנות לכהנים ולא נשרפות נמשך מהן תועלת אחרת. והיא ספוק צרכיהם של כהנים עצמם. ולספוק צרכיהם של לוים ג"כ, נצטוינו על המעשר, והלוים למען יזכרו גם הם את ה' אלהיהם נצטוו לתת לכהנים מעשר מן המעשר. אבל הכהנים עצמם למעלת קדושתם לא הוצרכו להפריש מתרומתם לגבוה, רק נצטוו לאכלה בטהרה, וזה יספיק להזכירם קדושתם. The (mitzvoth of) giving to the Cohein the first-born son, terumah, first-fruits, and the first of the shearing further the perpetuation of the faith, that a man remember constantly that all comes from G-d, who is to be thanked on the day of his rejoicing and given the first of what He granted him. For his giving to the Cohanim, the ministers of G-d, is equivalent to his giving to G-d himself. And these gifts being given to the Cohanim instead of being burnt results in another benefit, supplying the needs of the Cohanim themselves. And to supply the needs of the Levites, likewise, we have been commanded to give the tithe (ma'aser). And the Levites, so that they, too, keep in mind the L-rd their G-d, have been commanded to give to the Cohanim ma'aser from the ma'aser (which they receive from the Israelites.) But the Cohanim themselves, in the eminence of their holiness, did not need to separate (part of) their terumah to G-d, but they were only commanded to eat it in (a state of) purity, this sufficing to keep them in mind of their sanctity.