והנה קרבנות הצבור הם כדי שיהי' לישראל משכן ומקדש לעבודת האל כדי שיתרשם בלבבם כי ד' בקרבם, והוא מלכם ומנהיגם, המשגיח על מעשיהם והגומל אותם כדרכם וכעלילותם, ולא יתרשם זה בלב ההמון בלי ענין מוחש שירמוז אליו. לפיכך הוצרך שיהיה המקדש כתבנית היכל מלך, והוצרך שיהי' בו שלחן ומנורה, ועל שלחן מערכת לחם, והכלים השייכים לשלחן, קערותיו וכפותיו. ואחר שהיה המנהג להקריב לאלהים מנחה מן הדברים הנאכלים, היה מן הראוי שנביא לפני מלכנו מיני אכילה ושתיה. והנה הזבחים כנגד האכילה, והנסכים כנגד השתיה, והוצרך שיהיו למלך משרתים העובדים בביתו ועומדים לפניו, והם הכהנים וא' מהם רואה פני המלך היושב ראשונה במלכות, והוא הכהן הגדול. והוצרך שיהיו המקדש וכליו והכהנים ובגדיהם מפוארים בהוד והדר לכבוד ולתפארת, למען תתרשם בלב העם גדולת המלך השוכן בבית, ותהי' יראתו על פניהם לבלתי יחטאו. ואם בתחלה כשהי' כל אחד בונה במה לעצמו, היתה העבודה מסורה לכל אדם או לבכורות, עכשו שאין מקריבים רק במקום אחד הוצרך שתהיה העבודה ביד משפחה אחת המשרתת בשם האומה כלה. והמשפחה הזאת המקודשת לעבודת האל ראוי שתהיה פנויה משאר מלאכות ועבודות. ולהיות עבודתה בבית ד' בשם האומה כלה, ראוי שתהי' פרנסתה מזומנת לה מאת העם. ואמנם לא היה ראוי שיהיה כל כהן וכל לוי מקבל פרנסה קבועה, והיה כצדיק כרשע, אבל הניחה התורה ברשות כל איש ואיש מישראל לתת מתנותיו לכל כהן ולכל לוי שירצה, ומתוך כך ישתדלו הכהנים והלוים להיות מרוצים לקהל בכשרון דרכיהם וביושר מעלליהם. The (rationale for the) communal offerings: so that there be for Israel a tabernacle and a sanctuary for the service of G-d so that it be impressed upon them that the L-rd is in their midst and that He is their king and their leader who oversees their deeds and who recompenses them for their ways and their acts. And this would not be impressed upon the hearts of the multitude without a tangible emblem of this, wherefore it was necessary that the Temple resemble a king's palace, that there be in it a table and a menorah, that there be on the table a display of bread and the vessels appertaining to the table, its dishes and its spoons. And since it was customary to present to G-d a gift of edibles, it was fitting to bring before our King things that betokened eating and drinking: the sacrifices, for eating, and the libations, for drinking. And it was necessary that the king have palace servants who pay attendance upon him — the Cohanim: one of them beholding the face of the king, sitting first in the kingdom — the high-priest. And it was necessary that the sanctuary and its vessels and the Cohanim and their vestments be resplendent and majestic to impress upon the populace the grandeur of the King dwelling in the Temple and so that His fear be "upon their faces" that they not sin. And though in the beginning, when everyone built a bamah for himself the service was relegated to any man or to the first-born, now that the sacrifices were offered in only one place it was necessary that the service be relegated to one family who served in the name of the entire people. And it was fitting that this family devoted to the service of G-d be freed of other labors and services. And since its service was in the house of G-d in the name of all the people, it was fitting that its sustenance be provided by the people. However, since it would not be fitting that every Cohein and Levite receive a fixed stipend, the tzaddik and the evildoer alike, the Torah left it to the discretion of each Israelite to give his gifts to any Cohein and Levite that he desired. And, as a result, the Cohanim and the Levites would exert themselves to find favor in the eyes of the congregation by the fitness of their ways and the justness of their acts.