והנה כל איסורי אכילה הם איסורי קדושה, להבדיל את ישראל ולקדשם ככהנים. ואינם לשמירת הבריאות כי כמה ענינים אחרים יש שהיה מן הראוי להזהיר עליהם אם היתה כוונת התורה ללמד דעת את העם לשמירת בריאותם, מלבד כי הנה התורה אסרה אכילת הגמל, וידוע כי הישמעאלים אוכלים את בשרו, והוא להם מאכל טוב ובלתי מזיק ככלל לפיכך אע"פ שקצת מאיסורי אכילה יתכן שיהיה באיסורם סבה פרטית, אין אנו צריכים לבקש טעם לכל פרטיהם, כי מה איכפת לנו אם המאכל האסור יהיה זה או זה, אחרי שהמכוון הכללי הוא שיהיו קצת המאכלות אסורות לנו. All the forbidden foods are forbidden by reason of holiness; that is, to separate Israel (from the peoples) and to sanctify them like Cohanim. And they are not (forbidden) for health reasons. For there are many other things which the Torah could have forbidden if its intent were to teach the people to guard their health, aside from the fact (for instance) that the Torah forbade the eating of the camel, and it is known that the Ishmaelites eat its flesh, which is nourishing to them and not at all harmful. Therefore, even though it is possible that some of the forbidden foods are forbidden for some specific reason, we need not seek a (specific) reason for all of them. For what difference does it make to us whether it is forbidden for this or that (specific) reason if the general intent is that some foods be forbidden to us ("by reason of holiness")?