ואחרים קרבת אלהים יחפצון, ואמרו כי ראוי לאדם לבזות כל עניני העולם, וליחד מחשבתו להשגת חכמה ולדעת את הבורא. אבל היתכן שילכו כל ב"א או רובם בדרך הזה? ואף אם אחד מאלף יתנשא למעלה זו, היהיה האיש ההוא טוב ומועיל לזולתו? הלא יבז בעיניו להשגיח על עסקי זולתו, כמו שלא ישגיח על עסקי עצמו. ומלבד זה לא יתכן שיהיה איש אשר כזה נוח לבריות וטוב ואהוב להם, מאחר שהם נבזים בעיניו, והוא לבדו רם ונשא, כלם בעיניו כבהמות, והוא לבדו בן אדם. Others desire closeness to G-d, saying it befits a man to despise all the affairs of this world and to devote his thoughts exclusively to the attainment of wisdom and to the knowledge of his Creator. But is it possible for all men or even most of them to follow this path? And even if one in a thousand attains to this level, does he thereby avail his fellow men? Would he not find it demeaning to concern himself with their affairs as he finds it demeaning to tend to his own? And, furthermore, it is not likely that such a man would be gentle to others and good and beloved by them, their being lowly in his eyes and he alone lofty and exalted — all of them "beasts," and he alone a man.