ואחרים סמכו על הכבוד, ויצוו את העם להתרחק מכל דבר מגונה אשר בוז וקלון כרוך בעקביו, ולבחור במעשים הנאים המשובחים אשר יתנו יקר לבעליהם. לאמר איזו היא דרך ישרה שיבור לו האדם כל שהיא תפארת לעושיה ותפארת לו מן האדם. והלימוד הזה הוא מועיל הרבה לתיקון המדות החיצוני, לא לתיקון הפנימי, כי ידוע כי לא כל מעשי האדם ולא רובם גלויים וידועים בקהל עם, וכמה פעמים אדם עושה עול וחמס או מתרשל מעשות הטוב ולא יבואהו בזה קלון ובוז. וכמה בני אדם בערמתם ובתחבולותם הם לתהלה ולתפארת, ועם כל זה דרכיהם לא טובים, ומעשיהם הנסתרים מגונים ומתועבים. Others have made honor their criterion, instructing the populace to distance itself from any unseemly thing resulting in shame and humiliation and to choose only those seemly, praiseworthy things which accord honor to their practitioners, saying "What is the just way that a man should choose? All that is becoming to its doers and evocative of the admiration of others." This precept is, indeed, effective for external enhancement of character, but not for inner enhancement. For it is well known that not all the deeds of men, nor even most of them, are visible to the public, and very often a man is guilty of wrong and violence or negligent in the doing of good without this redounding to his shame or humiliation. And there are many men who glory in their craftiness and cunning, notwithstanding which their ways are not good and their hidden deeds, ugly and detestable.