בור וְהַבּוֹר רֵק אֵין בּוֹ מָֽיִם (בראשית לז, כד), וְאֶל־מַקֶּבֶת בּוֹר נֻקַּרְתֶּֽם (ישעיה נא, א), וּבֹרֹת חֲצוּבִים (דברים ו, יא), כמו באר, אבל הבאר בחפירה לבד מבלי בנין, אבל הבור בבנין. ולפי דעתי כי בור הכתוב במקרא אין מימיו נובעין והוא שקורין בלע"ז ציסטֵירנ"א. וכן אַךְ מַעְיָן וּבוֹר (ויקרא יא, לו), רוצה לומר שמימיו מכונסין ואינו כמו המעין ואף על פי שרבותינו ז"ל אמרו בור שמימיו נובעים, הם היו זוכרים בור במקום באר, כי לא היו זוכרים באר ברוב. והנה הם זכרו בור ובאר במשנה והבדילו ביניהם שאמרו (עירובין פרק ב, משני ד), אחד באר הרבים ובור הרבים ובאר היחיד עושין להם פסין אבל לבור היחיד עושין לו מחיצה גבוהה עשרה טפחים. מה שזכרו הנה באר ר"ל שמימיו נובעין ומה שזכרו בור ר"ל שמימיו מכונסין. ובית הסהר נקרא בור, לפי שהוא דומה לבור אֲשֶׁר בְּבֵית הַבּוֹר (שמות יב, כט), בבית הסוהר, וַיְרִיצֻהוּ מִן־הַבּוֹר (בראשית מא, יד). וכן הקבר, וְנִמְשַׁלְתִּי עִם־יוֹרְדֵי בֽוֹר (תהלים כח, א).