בבאור העקר השני שהוא תורה מן השמים. ולפי שהשרשים הנתלים בעקר הזה כמו שאמרנו במאמר הראשון הם ידיעת השם יתברך והנבואה ושליחות השליח, והיה שורש ידיעת השם הנמצאות השפלות קודם לכל שאר השרשים בהכרח, כי אם לא ידע השם הנמצאות השפלות לא תגיע ממנו נבואה ולא שליחות, הנה היה ראוי לפי זה שנדבר ראשונה בידיעת השם, אבל למה שידיעת השם הנמצאות השפלות הוא דבר שצריך להסכים עם טבע האפשר שהוא דבר נתלה בבחירה, ראינו לאחר הדבור בידיעת השם אל המאמר הרביעי אצל הדבור בבחירה, ועל כן נתחיל ראשונה לדבר בבאור העיקר הזה שהוא תורה מן השמים, ואחר נבאר השרשים הנתלים בו, שהם הנבואה ושליחות השליח. Treating of the second principle, which is revelation of the Torah. Inasmuch as the derivative dogmas depending upon this principle are, as we said in the First Book, the knowledge of God, prophecy, and the genuineness of the messenger, and since God’s knowledge of the existing things of the lower world necessarily comes before all other dogmas, for if God does not know the existing things of the lower world, neither prophecy nor message can come from Him, would be appropriate to speak first of the knowledge of God. But inasmuch as God’s knowledge of the lower existences must be compatible with the nature of the contingent, which depends upon freedom of choice, we found it proper to postpone treatment of God’s knowledge until the Fourth Book, when we shall discuss the problem of freedom. We will therefore first speak of the principle of revelation of the Torah, and then we will explain the dogmas depending upon it, prophecy and the genuineness of the messenger.