שֶׁלֹּא לַעֲשׂוֹת מְלָאכָה בְּיוֹם רִאשׁוֹן שֶׁל חַג הַסֻּכּוֹת – שֶׁלֹּא לַעֲשׂוֹת מְלָאכָה שֶׁלֹּא לְצֹרֶךְ אֹכֶל נֶפֶשׁ בְּיוֹם רִאשׁוֹן שֶׁל חַג הַסֻּכּוֹת, שֶׁהוּא יוֹם חֲמִשָּׁה עָשָׂר בְּתִשְׁרֵי, שֶׁנֶּאֱמַר (ויקרא כג לד לה) דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר בַּחֲמִשָּׁה עָשָׂר יוֹם לַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי וְגוֹ' בַּיּוֹם הָרִאשׁוֹן מִקְרָא קֹדֶשׁ כָּל מְלֶאכֶת עֲבֹדָה לֹא תַעֲשׂוּ. עִנְיַן אִסּוּר מְלָאכָה בְּיוֹם טוֹב כְּתַבְתִּיו לְמַעְלָה בְּפֶסַח בְּסֵדֶר זֶה (מצוה רחצ), וְעִנְיָנָן שָׁוֶה בְּכָל דָּבָר. To not do work on the first day of the holiday of Sukkot: To not do work that is not for the needs of food for the soul on the first day of the holiday of Sukkot — which is the fifteenth of Tishrei — as it is stated (Leviticus 23:34-35), “Speak to the Children of Israel, saying, ‘On the fifteenth day of the seventh month, etc. On the first day is a holy occasion; all work of labor shall you not do.’” I have written the content of the prohibition of work on the holiday, above about Pesach in this Order (Sefer HaChinukh 298); and its content is the same in everything.