1
(שם דף מב.) ת"ר ציצית אין ציצית אלא ענף וכן הוא אומר ויקחני בציצית ראשי. ואמר אביי וצריך לפרודי כצוציתא דארמאי כבלורית של עובדי כוכבים דבוקה למעלה ופרודה למטה (ס"א שדבוקה למטה ופרודה למעלה) כך יפריד חוטי הענף זה מזה: אמר רב הונא אמר רב מניין לציצית בעובד כוכבים שהוא פסול שנאמר דבר אל בני ישראל ואמרת אליהם ועשו להם ציצית בני ישראל ולא העובדי כוכבים. משמע דוקא עובדי כוכבים דכתיב בני ישראל אבל אשה כשרה לעשות ציצית ולא אמרי' כל שאינו בלבישה אינו בעשיה. דגבי תפילין דוקא הוא דדרשינן הכי משום דכתיב וקשרתם וכתבתם ודרשינן כל שישנו בקשירה ישנו בעשיה: