שהרי תמיד של בין הערבים היה קרב והולך עד הערב ר' יהודה אומר עד פלג המנחה שהרי תמיד של בין הערבים היה קרב והולך עד פלג המנחה ומפני מה אמרו תפלת הערב אין לה קבע שהרי איברים ופדרים שלא נתעכלו מבעוד יום היו קריבים והולכין כל הלילה ומפני מה אמרו ושל מוספין כל היום שהרי קרבן מוסף היה קרב והולך כל היום כולו רבי יהודה אומר עד שבע שעות שהרי מוספין קרבין והולכין עד שבע שעות אי זו היא מנחה גדולה משש שעות ומחצה ולמעלה ואי זו היא מנחה קטנה מתשע שעות ומחצה ולמעלה פלג מנחה אחרונה אחת עשרה שעות פחות רביע
איבעיא להו לרבי יהודה עד ועד בכלל או דלמא עד ולא עד בכלל ומסקנא (דף כז.) דעד ועד בכלל ודיקא נמי דקתני העיד רבי יהודה בן בבא על תמיד של שחר שקרב בארבע שעות שמע מינה עד ועד בכלל שמע מינה אמר רב כהנא הלכה כרבי יהודה הואיל ותנן בבחירתא כוותיה:
תפלת המנחה עד הערב רבי יהודה אומר עד פלג המנחה:
אמר ליה רב חסדא לרבי יצחק התם קאמר רב כהנא הלכה כרבי יהודה הואיל ותנן בבחירתא כותיה הכא מאי אישתיק ולא אמר ליה ולא מידי ואסיקנא השתא דלא איתמר הלכתא לא כמר ולא כמר מאן דעבד כמר עבד ומאן דעבד כמר עבד
אמר ר' יהושע בן לוי אסור לעבור כנגד המתפללין איני והא רב אמי ורב אסי עברי רב אמי ורב אסי חוץ לארבע אמות הוא דעברי
אמר רב יהודה אמר רב לעולם אל יתפלל תלמיד לא לפני רבו ולא אחורי רבו ולא כנגד רבו (דף כז:) תניא רבי אלעזר בן חסמא אומר המתפלל כנגד רבו והמתפלל אחורי רבו והנותן שלום לרבו והחולק על ישיבתו של רבו והאומר דבר שלא שמע מפי רבו גורם לשכינה שתסתלק מישראל
אמר רב חייא בר אבין רב צלי של שבת בערב שבת ורבי יאשיה צלי של מוצאי שבת בשבת איבעיא להו רב צלי של שבת בערב שבת אומר קדושה על הכוס או אינו אומר קדושה על הכוס ת"ש דאמר רב יהודה אמר שמואל מתפלל אדם של שבת בע"ש ואומר קדושה על הכוס ורבי יאשיה צלי של מוצאי שבת בשבת אומר הבדלה על הכוס או אינו אומר הבדלה על הכוס ת"ש דאמר ר' תחליפא בר אבימי אמר שמואל מתפלל אדם של מוצאי שבת בשבת ואומר הבדלה על הכוס:
תפלת הערב אין לה קבע: מאי אין לה קבע אינה קבע כמ"ד