ואלה תולדת אהרן ומשה, תחלה מנה תולדות ישראל, ואח"כ הלוים, אלא שהם חלוקים במנינם כמו שנחלקו בקדושתן, כי אהרן ובניו נמשחו לכהונה ומשה וזרעו וכל אנשי שבטו לשרת את הכהנים במקדש כמ"ש ושרתו אותו (להלן י'), ומנה כאן רק תולדות אהרן לבד ואח"ז במנין הלוים מונה גם בני משה כי אמר שם משפחת העמרמי (להלן כ"ז), ודאי הכונה על בני משה כי בני אהרן כבר הוזכרו לבדם ולא היה לעמרם בנים רק אהרן ומשה וכן הוא בד"ה (א' כ"ג י"ג) בני עמרם אהרן ומשה ויבדל אהרן להקדישו הוא ובניו וכו' ומשה איש האלהים בניו יקראו על שבט הלוי, ויהיה לפ"ז הפסוק ואלה תולדות אהרן ומשה שב גם על פרשת מנין הלוים הסמוכה ששם נמנו גם תולדות משה:
ביום דבר ה' אל משה בהר סיני, כלומר הבנים שיזכיר כאן הם אותם שנבחרו ביום דבר ה' אל משה בהר סיני למשחה אותם ולהיות להם משחתם לכהונת עולם, כי בהיות משה בהר ארבעים יום וארבעים לילה בא לו הצווי וזה הדבר אשר תעשה להם לקדש אותם לכהן לי וכו' (שמות כ"ט א') וכל ענין משיחתם וקרבנותיהם ככתוב שם, וכן עשה משה להם מיד כשהקים את המשכן, ואז נמשחו אהרן וד' בניו אבל שאר השבט לא נצטוה בבחירתו עד עתה ככתוב בסמוך הקרב את מטה לוי וכו', ולכן קודם שיצוה על הקרבת הלוים לשרת בקדש, הזכיר הכהנים שנמשחו קודם לכן כי להם משפט המעלה על כל שאר השבט שלא נמשח, ולכוונה זאת אמר בסמוך (פסוק ג') אלה שמות בני אהרן הכהנים המשוחים: