1
ונפש כי תחטא, לא נאמר כאן בשגגה לפי שקרבן עדות בא על המזיד כשוגג, ולפיכך בכל הנזכרים בפרשה שהן שוגגין, נאמר בכלן ונעלם, לפי שהיה ראש הענין בשגגה, אבל שבועת העדות שהיא רק מזיד לא נאמר בה ונעלם:
2
ושמעה קול אלה והוא עד, בדבר שהוא עד בו השביעוהו שבועה שאם יודע לו בעדות שיעיד לו:
3
עד או ראה או ידע, אינן שלשה ענינים, וכי אין עד בלי ראיה או ידיעה, אלא שמע קול אלה בדבר שהוא עד בין בראיה בין בידיעה:
4
אם לוא יגיד ונשא עונו, כל זה הוא מהתנאי, יאמר שלא הגיד עדותו ונשא העון עד כה, ועתה הוא מתחרט ורוצה להפטר ממנו, ותשובת התנאי לסוף והביא את אשמו וגו':