ויקרא אל משה, השם האמור למטה והשיעור ויקרא ה' אל משה וידבר אליו, ולפי דעתי היתה הקריאה הזאת אחר ראיית הכבוד הנזכרת להלן (ט' כ"ג) וירא כבוד ה אל כל העם, כמובא במדרש חזית, וכבר כתבתי הטעם לעיל (שמות מ' ל"ה):
וידבר ה' אליו, אמרו חז"ל למעט את אהרן, וי"ג דברות בתורה למשה ולאהרן, וכנגדן י"ג מעוטין למעט את אהרן, וכל זה לפי שמעקרי התורה ולא קם נביא עוד בישראל כמשה, שנבדל מכל הנביאים שקבל התורה בנבואה ואין בכח נביא אחר לקבל האור הגדול הזה בנבואתו, לכן אם יבא נביא לחדש מצוה או יאמר בנבואה הלכה כפלוני הרי הוא נביא שקר, ולכן הוצרכו י"ג מעוטין שלא נטעה שבי"ג דברות הללו הושוה אהרן למשה באור הנבואה:
מאהל מועד, הדביר וההיכל נקראים א"מ והעזרה נקראת פתח א"מ או חצר א"מ ולפי שהדבור היה מעל הכפורת מבין שני הכרובים וכאן אמר מאהל מועד, למדנו שלא היה משה שומע הקול עד שבא אל אהל מועד, ושהיה הדבור נפסק ולא יצא חוץ לא"מ כמו ששנו בת"כ: