אני אל שדי, הבורא ית' יתואר בשם שדי בבחינת השפע היורד ממנו לכל הנבראים, ולכן בא התואר הזה מחובר עם שם אל שענינו היכולת והתוקף, להורות כי השם ית' מלבד היותו כל יכול גם רוצה להראות יכלתו לבאי עולם בהשפיע עליהם משפע טובו, ולשון שדי מן שד, כח משפיע כשד ליונק, והטעם להזכיר עתה זה השם, להודיע לאברהם כי עוד ימשוך אליו חסד לתת לו בן משרה אשתו, ולהרבות זרעו כעפר הארץ, ולהשכין שכינתו ביניהם עם כל שאר ההבטחות הכלולות בנבואה הגדולה הזאת:
התהלך לפני, ענין מליצה זו פירשנו (לעיל ה' כ"ב), והנה לא תמצא בתורה ציווי כזה לכל ישראל, כי א"א לכל אדם להגיע למעלה זו להתהלך לפני ה' כל ימי חייו, ורק השרידים אשר ה' קורא זוכים בה, ולכן באה סתם המצוה בתורה והלכת בדרכיו (דברים כ"ח ט') שישתדל כל אדם להתדמות לדרכי השם ב"ה כפי כחו, אבל אברהם אבינו אחרי שעמד בכמה נסיונות והיה לבבו שלם עם ה', זכה להגיע למעלה זו שיצוהו השם התהלך לפני, כלומר עוד גזרתי עליך נסיונות קשים, וצריך אתה להתהלך לפני ולשום אהבתי תמיד לנגד עיניך כדי שתעמוד גם בהם, ואז תהיה תמים ושלם בתכלית השלמות: