1
וזאת המצוה, הכל נמשך מתחלת הענין ועתה ישראל שמע וכו' (לעיל ד' א'), כי בבואו לפרט ולבאר להם המצות הוצרך להעירם תחלה על ענין מתן תורה כדי לקבע בלבם אמתתה ואלהיותה, ואח"כ אמר להם כי קצת המצות שמעו באזניהם, והשאר נמסרו לו שיאמר אליהם עם ביאורן ופרטיהן, ועכשיו בא לבארם והתחיל שמע ישראל וכו' (פסוק ד') שהוא קבלת עול מלכות שמים ואמונת אחדותו ית', מקביל אל הדיבור הראשון אנכי ה' אלהיך, ואח"כ אמר כי יביאך ה' אלהיך וכו' (לקמן ז' א') שהוא על השמדת ע"ז, מקביל אל הדיבור השני לא יהיה לך, ולכן חתם וידעת וכו' האל הנאמן שומר הברית והחסד לאהביו וכו' (שם ט'), דומה למה שכתוב בעשרת הדברים ועושה חסד לאלפים וכו', הרי שכל הדברים נאמרו על הסדר: