מתני' יברכוך טובים ה"ז דרך מינות - שאינו כולל רשעים בשבחו של מקום וחכמים למדו (כריתות דף ו:) מחלבנה שריחה רע ומנאה הכתוב בין סממני הקטורת שמצריכן הכתוב בהרצאתן להיותן באגודה אחת: May the good bless you, behold this is the path of heresy - For it does not include the wicked in the praise of the Omnipresent. As the Sages learned (Kereitot 6b) from galbanum, whose smell is foul, yet the Torah counts it among the ingredients of the incense, that the Torah requires them to be offered together in a single mixture.
על קן צפור יגיעו רחמיך - כלשון הזה רחמיך מגיעין על קן צפור כך חוס ורחם עלינו: Upon the nest of a bird let Your mercy reach – in this language: Just as Your mercy reaches the nest of a bird, so too have compassion and mercy upon us.
ועל טוב יזכר שמך - על טובותיך נודה לך או שאמר שני פעמים מודים כשהוא כורע משתקין אותו ובגמרא מפרש לה: And for good may Your Name be remembered – meaning: for Your goodness we will thank You. Or, if he says ‘modim’ (we give thanks) twice when bowing, we silence him. And the Gemara explains it further