1
רש"י ד"ה חלות. מאחר שמרוסקין כו' ואין דרך לסחטו כו'. ולכאורה לעיל (יט) משמע דהטעם משום דאפי' סחיט להו בשבת ליכא חיוב חטאת. וראיתי בר"ן שהשמיט ג"ת אלו ואין דרך לסחטו ונראה שבכוונה השמיטם וכמש"כ:
2
תוספות ד"ה ובלבד. מש"כ בזה המהרש"ל לפרש"י אינו מוכרח דלעיל בר"פ תולין דמשמע דאיסור תליה הוא משום אהל עראי ואפ"ה אמר שם הש"ס אח"ז שלא יעשה כדש"ע בחול:
3
תד"ה וריו"ח. כעין שמצינו בב"ק כו'. וכן מצינו (בערכין כט א) אך מש"כ אלמא אע"פ כו' לא מפיהם אנו חיים כי כן אמר הש"ס שם בעצמו האי הלכה כר"מ הלכה כרבנן מ"ל ה"ק למאי דאפכיתו כו' וכן מסיק הגמרא בערכין שם:
4
תד"ה שמשך. ועוד קשה לר"י א"כ כו'. כצ"ל. והכוונה על ר"י בעל התוס':
5
תד"ה לרצון. דל"ל טעמא דפרישית או כו'. כצ"ל ועי' בהגהת הב"ח: