1
גמרא מה למילה שכן נכרתו עליה יג"ב. לכאורה המ"ל שכן כרת עיין מש"כ (בפסחים צ"ב בס"ד) ואולי לה"ק ה"ט בכדי שלא נילף מינה אף פסח וע"ש בתוס' (ס"ח ב') בד"ה ומה שחיטה:
2
[שם א"ל ר' אלעזר בן עזריה עקיבא כו'. הגרי"פ העיר למחוק ב"ע. וצריך להגיה ג"כ אליעזר ביו"ד] :
3
שם ה"ת מעיקרא מאי קנ"ל ולבסוף מאי קק"ל ה"ק כו'. לכאורה י"ל בפשוט דמעיקרא הוה ס"ד כראב"י ולבסוף ס"ל כדדחי ליה הש"ס וצ"ע:
4
רש"י [ד"ה עקיבא. דכתיב ועל כל נפשות מת לא יבא. כ"נ דצ"ל דנפש כתיב גבי נזיר וע"ז אנו דנין] :
5
רד"ה ביום ואפילו בשבת. ולר"א כו' ופק"נ לא אתיא ליה מק"ו כו'. לכאורה ממכשירין דכתיבי בהדיא איכא למילף הק"ו ואי משום דאי לאו הלכה לא הוה מוקמינן ליה למכשירין לכה"פ הוה מוקמינן ליה למילה עצמה ותיתי מינה:
6
רד"ה מחוכ"פ. יולדת כו'. ביולדת לא נאמר וביום: