1
רש"י ד"ה ג' קלחים. דאגודה כתיב כו'. הן באיזוב דפרה דאיירינן ביה לא כתיבה אגודה רק גבי איזוב דפסח מצרים כתיב. אלא דילפינן לקיחה לקיחה משם. כדאיתא בתוס' סוכה (יג) ד"ה מצות:
2
רד"ה ובהן ג' גבעולין. בכל קלח ג' גבעולין. הנה מלבד שסותר א"ע למה שפי' בסוכה שם "גבעול לכל קלח" יותר תמוה דפי' דשם מוכרח כדהוכיחו התוס' שם בראיה נצחת. ונראה שרש"י פי' פה כן ממאי דקאמר ושומשוק הוא דמשתכח הכי. אבל לפי האמת כוונת הראיה נסמכה על סיפא דמתניתין דרי"א של שלשה שלשה וכה"ג מצינו רבות:
3
רד"ה מאומצא. בשר בגחלים. לקמן (קכח) פי' בשר חי. ומוכרח שם כן. וכן בש"מ. וע' בערוך ערך אמץ הב':