1
גמרא וא"א כו' שלל"צ השבת לא מאי איריא חשכה כו'. עי' במפרשים. ולכאורה יש לפרש דבחשכה הלא שוב אין בו צורך שבת. ובכה"ג אפי' בתוך היום א"י להפר:
2
ר"ן ד"ה מפירין נדרים בשבת. א"ד כו' כיון דצריך חכם כו' (וכה"ג פירש הרא"ש). דהבעי' היא אפי' למ"ד מעל"ע יש ג"כ מקום לומר דמפירין אף שלל"צ ודלא כהתרת חכם מטעם הנזכר. אבל למסקנא דתליא בפלוגתת משך זמן הפרה ע"כ הטעם משום שעה עוברת כהא"נ ולחנם העלהו בתור"ע בסוף שבת בצ"ע: