1
במשנה ור' יהודה אוסר. גירסת הר"ן ור' יוסי אוסר:
2
שם אמר קונם יין זה שאני טועם כו'. בפסקי הרא"ש ל"ג מלת זה. וכ"נ להדיא גירסת הר"ן לקמן ע"ב בד"ה קונם יין. ולכאורה קשה לפ"ז בעיין דרמב"ח בשאני טועם אי דוקא אי ל"ד. ואולי יין שאני דגופו ממש נתערב ועמש"כ בסמוך:
3
ר"ן ד"ה מותר ברוטב. קיפה היינו דק דק של בשר כו'. והרע"ב פירש רוטב הנקפה כו' והקשה עליו התוי"ט דהא הואיל ונקפה גרוע מרוטב עצמו ומאי קמ"ל כו' ואינו קושיא כ"כ די"ל דמשום דר"י דאוסר נקיט ליה וכן לרבנן באומר בשר זה:
4
ר"ן ד"ה וק"ל לרבוותא. דתנינן תמן שהזקן עוקר הנדר מעיקרו. ל"י מהו שתלה בזה דנראה דאף אם לא יתיר אלא מכאן ולהבא מיקרי דשיל"מ ופירוש הק"ע מגומגם בזה:
5
בא"ד הרי שנתערב קב חטים שלו בעשרת קבין חטים ש"ח כו'. כצ"ל:
6
בא"ד דהא לרבנן חילוק דהיתר ואיסור עדיף להו כו'. כצ"ל. ומלת הש"ס למחוק: