גמרא מידחא דחי כו'. פרש"י בזה דחוק ולע"ד נל"פ מידחא דחי ליה הצרעת מנשיאותו (וכ"ה הלשון לקמן (י) משום דה"ל חולה אידחי ליה מנשיאותו כו' שנצטרע) ולשון דיחוי משמע דמ"מ נשאר בו עוד שם נשיאות כמו טומאה דחויה בצבור (יומא ו ב) ע"ש פרש"י או מיפטר פטור ר"ל דנפטר לגמרי מנשיאותי' כמו פטור דבכולי הש"ס (וכן פטר רחם ה"נ לכאורה לפרש ע"ש שנשמט ונפטר מן הרחם ועפרש"י פ' וירא (יט יז) והמליטה זכר שנשמט העובר מן הרחם כי שורש פטר על כוונת זו נמצא במקרא עי' קונקרדאנצי' אולם לפ"ז לא יפול תואר זה על בכור דוקא) וכן יתפרש לשון זה לקמן (יב ב):
שם א"ל דילך או דגזא. גם בזה פרש"י דחוק ואולי יל"פ דגזא שם חכם ואשכחנא ביבמות (מה ב) שרבינא ספר ממנו עובדא לכן א"ל האי שאלה דילך היא או ששמעת מגזא ולא פשיט ליה:
במשנה אלא שאין כ"ג משיח חייב כו'. עמש"כ לעיל בזה בס"ד ומש"כ רש"י וה"ה כו' שאין הנשיא חייב כו' כן אמר בפירוש בברייתא שמביאה הגמרא בסמוך: