גמרא שעיר עבודת כוכבים קודם לשעיר נשיא מ"ט האי צבור כו'. לכאורה סותר קצת להא דר"ה (ח ב) ודע"ז (ב ב) מלך וציבור מלך נכנס תחלה כו':
שם שתי הלחם קודמים לכבשים כו'. לכאורה במאי הם קודמים הא אין בהם עבודה זולת תנופתם עם הכבשים ביחד עי' מנחות (סב) וצ"ל דהכוונה דבעי"ט דעצרת יראה תחלה להתעסק בהם בהכנתם ובאפייתם ואח"כ בהכנת הכבשים ולבדקם ממום:
שם קודם לדבר הבא בגין לחם. פרש"י וכבשים בגלל שתי הלחם וכ"ה לשון הרמב"ם בפ"ט מהל' תמידין ה"ט הגמרא דקדקה בלשונה לומר בגין והם במחילה מעה"ק ל"ד דאדרבה במנחות (טו) אמרינן לחם גלל דכבשים ואין הכבשים גלל דלחם ואולי חילוק יש בין גלל לבגלל בב' וע"ש בפ"ד מ"ג בתוי"ט ד"ה הלחם הב' ולכאורה ברייתא זו אתיא כר"ע דשם ולא כר"ש וב"נ וסייעת' לפסק הרמב"ם שם:
רש"י ד"ה שעירת יחיד. כצ"ל:
במשנה בזמן ששניהם עומדים בקלקלה האיש קודם לאשה. פי' הרמב"ם והרע"ב אחריו שהאיש אין דרכו בכך כו' והוא מהירושלמי וק"ל תיפוק ליה שהוא מקודש ממנה:
גמרא שנאמר כו' קחו עמכם את עבדי אדוניכם כו'. כצ"ל:
במשנה אבל אם היה ממזר ת"ח כו'. נראה דדוקא נקטיה משום דגם הוא מטפה כשרה אבל נתין ואינך לא:
גמרא מפני שסורן רע. פרש"י בזה דחוק ובירושלמי פ"ב דע"ז סוף הלכה ב' חד גיור כו' וחזר לסיאורו ועוד שם בגר שחזר לשיאורו משמע דהוא לשון שאור והוא יצרו הרע כמו שאור שבעיסה (ברכות יז) וכן יתפרש בכ"מ אח"ז מצאתי כן בערוך ערך סר הד':