נקרא לנערה, שתבוא הנה לפניך כי אם נדבר אתה שלא בפניך שמא תחשו' שנמנענה מלכת אתך מעתה. ויאמרו נקרא לנערה, they suggested to ask Rivkah in Eliezer’s presence, for if they would speak to her only privately Eliezer might interpret a negative response by Rivkah as being the result of family pressure on her to remain for a while.
ונשאלה את פיה, נשאלה מה תאמר אם תרצה ללכת מעתה, כי מן הנראה שעל הנשואים שאלוה כשאמרו הנה רבקה לפניך קח ולך, כי אין משיאין את האשה שלא מדעתה. וארז"ל (קידושין י"א) אסור לאדם שיקדש את בתו כשהיא קטנה עד שתגדיל ותאמר פלוני אני רוצה. ונשאלה את פיה, they would ask her if she wanted to go with Eliezer at this time. From verse 51 it is clear that basically it had been settled that Rivkah would marry Yitzchok, and the family would not have said “here Rivkah is before you take her and go,” unless they had first secured Rivkah’s willingness to marry Yitzchok. It is forbidden to force marriage on anyone. According to Kidushin 41, a father may not make use of the right to marry off his daughter, the minor, unless she is old enough to understand the implication of giving her own consent, by saying: “I want to marry so and so.”
את פיה, כמו ואת פי ה' לא שאלו (יהושע ט'): את פיה, a reference to her wishes just as in Joshua 9,14 ואת פי ה' לא שאלו, “they had not asked G’d about His wishes in the matter.”