למען אשר יצוה את בניו ואת ביתו אחריו. נעשו דברי האבות בקבלה בלא כתיבה בתורה כמו תורה הכתובה. ומכאן אתה למד כי המשנה שהיא סדורה בהגדות אבות לבנים היא בידם קבלה שחייבים לשמור דבריהם כחיוב דברי תורה הכתובה. שזה וזה שוים. שהרי עשר הדברות נשמעו מפי הגבורה ונכתבו מפי הנביא עליו השלום. ושאר התורה נכתבה מפי הנביא. וכשם שאין הפרש בין המצות שהן בשמיעה ובין המצות שהן בכתיבה כך אין הפרש בין המצות שהן בכתיבה ובין המצות שהן בקבלה שהכל שוין: למען אשר יצוה את בניו ואת ביתו אחריו, the dictates by the patriarchs to their respective children, all only by word of mouth, without there being a written document claiming to be G’d’s instructions such as the Torah nowadays, were observed by these children of the patriarchs as if the Torah had already been given, and as if they each had said: “I will do and I will hear.” This is further proof that the oral Torah is not subordinate to the written Torah. All of what was written in the written Torah was included in what the people heard at Mount Sinai, as well as all that G’d taught Moses while he was on that mountain. Just as there is no difference between the specific commandment the people had heard, i.e. the Ten Commandments, and the remainder of the written Torah, so there is no difference [in the authenticity and binding nature Ed.] of the commandments not spelled out in the written Torah, but handed down by the sages orally from generation to generation. (Rabbeinu Bachya)