אני אל שדי. נתנה מצות מילה בשם הזה לפי שכחו וגבורתו של אדם תשש במילה. וכמו שדרשו רז"ל יִצְפֹּון לַיְשָׁרִים תּוּשִׁיָּה (משלי ב ז) זו מילה שהצפינה הקב"ה לעשרים דור שהרי מאדם ועד אברהם היו כ' דור. והשם הזה הוא נזכר בגבורה כענין שכתוב כקול מים רבים כקול שדי. ומפני שלא תאמר החותך בשרו כחו תשש ושונאיו קמים עליו. לכך אמר לו אני אל שדי אני מספיק לך כח וגבורה שתתגבר על שונאיך אתה וכל זרעך הנימולים: אני אל שדי. The commandment of circumcision was given using this Divine Name (El Shaddai) because a man's strength and power are diminished through circumcision. As our Sages have taught, יצפון לישרים תושיה (Proverbs 2:7), "He treasures up sound wisdom for the righteous," refers to circumcision, which the Holy One, Blessed be He, concealed for twenty generations, from Adam until Abraham. This name, Shaddai, is associated with power, as it is written, כקול מים רבים כקול שדי (Ezekiel 1:24), "like the voice of many waters, like the voice of Shaddai." G-d did not want Abraham to think that by cutting his flesh he would weaken himself and make himself vulnerable to his enemies. Therefore, G-d said to him, אני אל שדי, “I am El Shaddai.” I will provide you with the strength and power to overcome your enemies, both you and all your circumcised descendants. This echoes Rabbeinu Chananel's commentary, which emphasizes that the name Shaddai, associated with might and strength, was used to reassure Abraham that despite the physical act of circumcision, G-d would ensure his continued strength and ability to overcome adversaries. This reassurance extended to all of Abraham's descendants who would observe this commandment.