1
אם כמחלק כו' (פי' שלא הפסיק בינתיים) זה לשונו בח"מ סימן ר"ן ש"מ שחילק כל נכסיו לשנים או לשלשה אם לא הפסיק בין אחד לחבירו אלא חלק זה לפלוני וזה לפלוני ומת קנו כולם אפי' בלא קנין (דה"ל מתנת ש"מ בכולה)עמד חוזר בכולם אפי' בקנין דכולה חדא מתנה היא בלא שיור ואם הפסיק בין אחד לחבירו (זה פירוש על מה שכתב רבינו כאן ואם כנמלך כ"פ) דהשתא הויא כ"א מתנה בפני עצמה לפיכך כל הראשונים חוץ מהאחרונה יש להן דין מתנת ש"מ במקצת שצריכין קנין אפי' אם מת ולפיכך אם עמד אינו חוזר ואם אין כאן קנין לא יקנו אפי' אם ימות והאחרון הוי מתנת ש"מ בכולה וקונה אם מת אפי' בלא קנין ולפיכך אם יעמוד חוזר. אם כמחלק מת קנו כולם כו' אלמא דחשיבא מתנת ש"מ בלא שיור וק"ל: