דבעו רחמי על יצרא דע"ז וכו'. כבר נודע מה שישב ודרש בזה רבינו הגדול בספר פרשת דרכים דברים נפלאים ומתוקים. ואני השפל אלקפתא נקטן בפרשת"ו של מלך ובעקבותיו כתבתי בספרי הקטן ראש דוד פרשת בראשית ושאר מקומות בענין זה:
בכל דוכתא כתיב יהושע וכו'. ראיתי למהרש"א בחידושי אגדות שכתב וז"ל וקאמר דיהושע נמי הי"ל לבקש רחמים על כך בזכות ארץ ישראל ולא עשה כן ולכך נפחת לו היוד שהוסיף לו משה בבקשו רחמים עליו יה יושיעך מעצת מרגלים בזכותא דא"י עכ"ל וקשה דיוד שהוסיף לו משה רבינו כדקאי קאי ומה שנפחת לו עתה הוא אות ה"א כמבואר בכתוב ובש"ס. והרב ז"ל אגב שטפיה כתבה:
ואפשר לומר דטעם שחיסר אות ה' משמו כי הנה יהושע הוא בחינת ירח וכמו שאמרו פני יהושע פני לבנה והוא בחינת אות ה"ה שבשם. גם ארץ ישראל ארץ חיים חי"ה הרומז"ת לאות ה"ה. ומאחר דיהושע שהיה לו זכות ארץ ישראל אות ה"ה והוא בחינתו ויכול היה להושיע ישראל לכן נחסר אות ה' משמו ודו"ק:
ויתכן לרמוז כי יהושע גימטריא שכינה ונוסף אות ו' ורמז ליחוד קבה"ו כנודע. ויען ע"י שלא התפלל וביטל יצה"ר דע"ז נחרב הבית וגלתה שכינה בעוה"ר לכן נפחתה ה' משמו לו' דבעבורו דלא בעי רחמי היה ח"ו פירוד והיה גלות לשכינה כביכול הרומזת לאות ה'. הוא ברחמיו יקים סוכת דוד מהר ימהרנה לו ותגלה מלכותו עלינו מהרה לאור באור החיים: