בסודרא. למוד מענינו שכתוב ותכסהו בדבר שדרכו לכסות. וראי' לדבר ממ"ש בספר הישר סדר וירא בענין דייני סדום שהוא ענין בגד צבוע:
משיכלא. בשבת ע"ז משיכלא מאשי כלא נופל על לשון שמיכה וכמ"ש בשירה שם בספל אדירים הקריבה חמאה כמ"ש רש"י בגמרא אך צ"ע איך נוכל לומר שכיסתה אותו בספל שרוחצין בו והערוך הביאו ולא פירשו:
שמי כה מעיד עליה. משמע שתיבת כה שמו של הקב"ה ולא נמצא שם זה בתורה אך בערוך ערך שמיכה מביא מאמר זה וגורס מהו שמיכה בשי"ן כתוב שמי כאן מעיד שמי על יעל שלא נגע בה אותו רשע ויותר נכונה גירסת הילקוט כאן אלא שמי כה שמי מעיד עליו וכמ"ש במ"כ וכאן במדרש חסר תיבת שמי הב'. ועל שלא מצינו שם כלי זה בתורה ואין לדרוש מדה י"ז בהכרח לדרוש מדת נוטריקון שמי כה. וצ"ע שמפורש כתוב בין רגליה כרע נפל שכב ודרשו בגמרא שבע בעילות בעל ובהכרח שכאן הכוונה שלא נתכוונה לעבירה ולא נתהנה מעבירה כלל שהיתה מכוונת לש"ש להחלישו לירדם ותוכל להמיתו להציל כל ישראל מידו וידיעה כזה אין זו אלא מיודע יצר כל יצורים ורואה סתרים גדולה עבירה לשמה:
פלטיאל. פלטי ש"א סוף כ"ה. פלטיאל ש"ב ג' ט"ו:
מי נסיב וכו'. מי לקח ממנו שם פלטי ומי החליפו לשם פלטיאל אלא לדרוש נוטריקון פלטי אל שהוסיף לו שם אל להעיד עליו שנפלט מליגע בה: