1
הה"ד חיים וחסד. ובפסוקים הקודמים הלא כחלב תתיכני וכגבינה תקפיאני עור ובשר תלבישני הרי שמדבר בתחלת יצירת הולד ועל זה אמר חיים וחסד וגו' וכמ"ש בסימן ט':
2
הוי חיים וחסד. כוונתו על ס"ד הנ"ל ופקודתך שמרה רוחי רק פקודתך שמרה רוחי שאחיה ובכלל זה ופקודתך מה שהבריות מפקידים אצלי שמרה רוחי רוח החיים שנתת בי בבטן אמי:
3
פיקין פיקין. בליטות בליטות שכל קשר עושה בליטה:
4
אשתרי חד חבל. פי' שאין האשה יולדת בפעם אחת אלא תחלה הותר חבל אחד ואח"כ ב' חבלים ואח"כ ג' עד כולם והולד יוצא:
5
בדין הוא שתהא רואה. פי' לפי דין חוקי הטבע היה ראוי שתהא רואה: