1
ופניתי. משמע שפנה לאיזה דבר וכניתי משמע שפנה עצמו ונתרוקן ועי' כי' לעיל פסוק א':
2
זו הוללות של מלכות בבל. כמ"ש שי"ר פסוק כמעט שעברתי בביאור ע"ש ותבין כאן שהם נקראים הוללים:
3
וסכלות זו הטרחות. שמלכות בבל הכבידו עולם על כל האומות מאד כמפורש בישעיה ויתכן שדורש א"ת וסכלות אלא וסבלות: ועוד אפשר לכוין בפי' שאין דבר קשה בעולם אלא כפי הדעת הנכונה והעצה הישרה שנם המשאות הכבדות אם ישאו אותם כפי החכמה יהיו קלים וכן בידיעות עמוקות כתוב מפורש ודעת לנבון נקל וכל הטורח והכבדות באה מהסכלות וזהו מ"ש וסכלות זו הטרחות: