1
אם חטאו. שהחטא לא אמר בדרך נבואה שעתידים לחטוא אלא בדרך תנאי שאם יחטאו שיגלו והרשות נתונה בהחלט שאם היו רוצים שלא לחטוא לא היו גולים לעולם ומ"ש האיך הם עתידים לחטוא אמר כן אגב שאמר על השאר כי באמת אצל החטא כאשר אמר תחלה אם חטאו וכן מ"ש ועשיתם הרע פי' אם עשיתם הרע:
2
והפיץ ה' אתכם. זה הגלות בצר לך ומצאוך וס"ד ושבת עד ה' אלהיך הרי תשובה לא ירפך ולא ישחיתך הרי גאולה:
3
שאינה. כמ"ש בברכות דף ה' כביר לא ימאס כי ברבים היו עמדי:
4
ישראל ועובדי כוכבים. היא צרה והשגחה טבעית. ושל ישראל בעצמה ע"פ השגחה נסיית פרטית והישועה קרובה: