מגילת בית המקדש
מדרש שמואל (פרשה ט״ו):
אמר ר' ירמיה בשם ר׳ יצחק מגילת ביהמ״ק מסר הקב״ה למשה בעמידה, הה"ד קרא את יהושע והתיצבו וגו', עמד יהושע ומסרה לזקנים בעמידה, הה"ד ויאסף יהושע את כל שבטי ישראל וגו' ויתיצבו וגו', עמדו זקנים ומסרוה לנביאים בעמידה, הה״ד ועתה התיצבו וגו', עמדו נביאים ומסרוה לדוד בעמידה, ולית לה קריה (גמרא גמר לה ולית ליה קרא). עמד דוד ומסרה לשלמה בנו בעמידה הה"ד ואתה ה' חנני והקימני, ואומר הכל בכתב מיד ה', מלמד שנתנה במסורות, עלי השכיל, מלמד שנתנה ברוח הקדש עכ"ל.
וכעין זה נמצא במדרש אגדת בראשית (פרק ל"ח): י"ג שנים עשה דוד חולה ומוטל במטה, ושבעה כרים היו מחליפין מתחתיו בכל יום ממה שחיו ממסין, שנאמר יגעתי באנחתי וגו'. אלו י"ג שנים שהיה מתיסר בשביל שעשה אותו מעשה (עם בת שבע) וכל שונאיו היו אומרים אימתי הוא מת, זה שנאמר אויבי יאמרו לי מתי ימות ואבד שמו, עד שבקש רחמים מלפני הקב"ה ואמר לפניו רבש"ע העמידני בשביל מגילת בית המקדש שמסר לי שמואל הנביא, אלא בבקשה ממך תן לי קימיאטון (תרופה שיתפשטו הקמטין מעל בשרי) שאעמוד מן המטה הזו ואשלים להם מגילת בנין בית המקדש, מיד שמע הקב״ה את תפלתו ועמד מן המטה, שנאמר ויקם דוד המלך על רגליו. והיכן אדם עומד לא על רגליו, ומהו על רגליו? אלא שנתרפא ונעשה בריא ועמד ברגליו אחר כל אותן השנים ומסר להם מגלת הבית הכל בכתב מיד ה׳ עלי השכיל (דהי"א כ"ח), ויתן דוד לשלמה בנו את תבנית האולם וגו' ותבנית כל אשר היה ברוח עמו (שם), לפיכך נאמר וקוי ה' יחליפו כח (ישעיהו מ׳:ל״א). מגלה שמסר שמואל לדוד תוכנה היא תבנית ביהמ״ק, וזהו שכתוב ויתן דוד לשלמה בנו את תבנית האולם וגו׳.
ואפשר שהמגילה הזאת היתה עוד בידי בעלי התלמוד וממנה הוציאו הלכות תבנית הבית (ירוש׳ מגילה פ״א א׳, ושם סנהדרין פ״י ב׳).