רב משי ידי' וקרי ק"ש ומנח תפלי ומצלי היכי עביד הכי והתניא החופר כוך למת פטור מק"ש ומן התפלה ומן התפלין ומכל מצות האמורות בתורה הגיע זמן ק"ש נוטל ידיו ומניח תפלין וקורא ק"ש ומתפלל הא גופא קשיא אמרת רישא פטור וסיפא חייב הא לא קשיא רישא בחד וסיפא בשנים מ"מ קשיא לרב רב כר' יהושע בן קרחה ס"ל דאמר כדי שיקבל עול מלכות שמים תחלה ואחר כך יקבל עליו עול מצות אימור דאמר ר' יהושע בן קרחה כדי להקדים קריאה לקריאה קריאה לעשי' מי אמר ועוד קריאה לעשי' מי סבר רב והאמר רב חייא בר אשי זימנין סגיאין הוה קאימנא קמי' דרב לתנויי פרקין בספרא דבי רב והוה מקדים ומשי ידי ומברך ומתני לן פרקין וכי תימא שאני התם דלא מטא זמן ק"ש א"כ מאי סהדותי' דר' חייא בר אשי לאפוקי ממאן דאמר למשנה אין צריך לברך קמ"ל למשנה צריך לברך מ"מ קשיא לרב ממתניתין אמרי רב שליחא הוא דעוית. פרש"י רב משי ידי' כו' פעם אחת ראוהו שעשה כן. והיכי עביד הכי שהקדים ק"ש לתפילין כוך קבר הוא שחופרין בקיר מערה ארכו ארבע אמות ורחבו שבע טפחים. פטור מק"ש דהעוסק במצוה פטור מן המצוה כדאמר פ"ק בשבתך בביתך פרט לעוסק במצוה. בתרי וה"ק אם שנים הם מניח את חבירו חופר והוא עולה ומקיים מצות ק"ש ותפלין ותפלה וחוזר למלאכתו וחבירו יעלה ומניח תפלין ויקרא ק"ש ומתפלל מ"מ תפלין קודמין לק"ש. עול מצות דהנחת תפלין עול מצוה היא. קרייה לקרי' שמע שהי' קריית מלכות שמים לוהיה אם שמוע שהיא קריית עול מצות. ומקדים ומשכים ומברך על התורה ומתני פרקי' אלמא מקדים הוא לעסוק בתורה דהיינו עשי' דמצוה מקמי מלכות שמים. שליחא הוא דעוית השליח קלקל שאיחר להביא לו תפלין והגיע זמן ק"ש והוצרך לקרות כדי שלא יעבור הזמן עכ"ל. מיכן ראי' לפירש"י שפי' פ"ק לתלמוד א"צ לברך אפי' קודם אהבה רבה דהכי מוקמי' לה לדרב חייא בר אשי קודם שהגיע זמן ק"ש שלא ברך עדיין אהבה רבה ואמר לאפוקי ממאן דאמר למשנה א"צ לברך ש"מ דההי' שמעתא דפ"ק מיירי אפי' בלא ברך אהבה רבה מיכן הביא ראי' רבינו יצחק ב"ר יהודה זצ"ל שפעם אחת שלח אחר טליתו ושהה השליח עד שהתפל לק"ש בברכותי' ונתעטף בטליתו והתפלל שהרי רב הניח תפלין בין ק"ש לתפלה ומאי שנא ציצית מיהו מודה רבינו יצחק ב"ר יהודה דאינה ראי' דשאני תפלין כדאמר בסמוך כל הקורא ק"ש בלא תפלין כאלו מעיד עדות שקר בעצמו וה"ה נמי אין נכון להתפלל בלא תפלין כדאמ' בסמוך יטול ידיו ויניח תפלין ויקרא ק"ש ויתפלל וזהו מלכות שמים שלימה אבל ברכת ציצית לא שייכא כלל לק"ש ודומה בהפסק אפי' מותר לשאול בין הפרקים במצות ציצית אין לו להפסיק כי כמובן יכול ללובשו אחר תפלתו אבל תפלין עיקר מצותן בשעת ק"ש: