דבר אל כל עדת בני ישראל. נראה לפרש דהנה הצדיקים הגמורים נקראים ישראל והצדיקים שאינם גמורים נקראים בני ישראל, וצוה השי"ת "דבר אל כל בני ישראל" פי׳ שכולן שוין לטובה למדריגה הזאת, "קדושים תהיו" שהיא מדריגה גדולה, "כי קדוש אני ד׳" כו׳, פי׳ כי עיקר הקדושה הוא להסתכל תמיד על אלקותי שאני ד׳, ובבחינה זאת הם יכולים כולם להיות קדושים. Speak to all of the community of the children of Israel (Lev. 19:2). It seems that we can explain that behold, the complete tzadikim are called Israel, and the tzadikim that are not complete are called Children of Israel, and the Holy One of Blessing commanded "speak to all the children of Israel" and the explanation is that all are equal in goodness for this level, "be holy" that is a great level, "because I, Ad-nai, am holy" etc - the explanation is that the essence of holiness is to align oneself at all times with the Godliness that "I am Ad-nai", and from that aspect all, every single one, can be holy.
וזהו "וישא עיניו וירא והנה איל אחר נאחז בסבך בקרניו", דצריך האדם להסתכל תמיד רוממות אל שהוא אלקינו כנ"ל, וזאת ג"כ צריך להסתכל בשפלותו, והנה עקידת יצחק עפרו צבור לזכור עקידת יצחק לזרע ישראל, ואברהם אבינו ע"ה היה רוצה לתקן עוד לישראל דבר אחד שיהא להם לזכות כמו אילו של יצחק, וזהו "וישא אברהם וירא והנה איל אחר" ר"ל זאת ועוד אחרת תיקן לישראל שיהא כמו זכות האיל של יצחק, דהיינו "נאחז בסבך בקרניו" פי' שיאחוז במידה זאת להסתכל בשפלותו שיהא שפל ונבזה בעיניו כמו קוץ ודרדר, "בקרניו" פי׳ גם במידה זו להסתכל ג"כ רוממות אל וגדולתו. קרניו לשון שררה וגדולה. וק"ל. And this is [also the explanation for] "and he raised his eyes and behold, another ram, was seized by its horns on the thicket" (Genesis 22:13) that a person needs to align oneself at all times with the greatness of the Holy One, that God is our God, as explained above, and also one needs to align oneself with one's smallness, and behold, the binding of Isaac [text?] is to remind the seed of Israel of the binding of Isaac, and our father Avraham PBUH wanted to fix another thing to Israel, that would be a merit to them just as the ram of Isaac, and this is "and Avraham lifted his eyes, and saw, and behold, a ram, behind/another" (Gen. 22:13) meaning, another thing, that is, "seized by its horns by the thicket". Meaning, that one should seize this trait, of aligning oneself to one's smallness, that one should see oneself as small and low, like thorns and thistles, but "by its horns", meaning, that also in this trait of aligning oneself with God's greatness and importance, as "its horns" are an expression of rulership and greatness. And this is straight forward.