כי את כל זה נתתי אל לבי ולבור את כל זה אשר הצדיקים והחכמים ועבדיהם וגו'. פי' הרב עיר וקדיש כמהר"ח הכהן ז"ל בפירושו מנורת זהב כ"י כי מצינו השגחה פרטית שמשגיח הקב"ה לעבדיו כמ"ש ר' עקיבא ור' מאיר וכיוצא דמכריזי ברקיעא הזהרו בו ובתורתו ויראים הסט"א להתקרב וגם מצינו בישעיה תלמוד ר' חנינא בן דוסא שא"ל אלמלא שתלמיד אדם גדול אתה לא נזקקנו לך ולכן אחר כל המבוכות והספיקות מצדיק ורע לו וכיוצא מצא תקון שכל אדם שיש לו יסורין או ענינים אחרים ילך אצל החכמים והם יגידו לו או יתפללו בעדו וז"ש כי את כל זה נתתי אל לבי ולתור ולדרוש בכל הצרות או הדברים המסופקים. כי אני רואה אשר הצדיקים והחכמים ועבדיהם שהם תלמידיהם כי כל אשר יעשה עבד לרבו חייב תלמיד לעשות לרבו כלם הם ביד האלהים שהוא משגיח עליהם וא"כ הכל יגיד להם גם שנאה אין יודע האדם והוא נבוך. מה יעשה יערוך הכל לפניהם והם יגידו לו כי עניני העולם הזה אינם מובנים כי האדם יראה לעינים הכל כאשר לכל מקרה אחד וגו' אבל החכמים יגידו או יתפללו עליו וינצל מצרתו זהו תורף דבריו ז"ל: