שלח לחמך על פני המים וגו'. תן חלק לשבעה וגם לשמונה וגו'. אני הדל כתבתי רמזים לשבעה וגם לשמונה בפסוקים אלו בספרי הקטן דברים אחדים (דף ע"ד ודף ע"ה) בס"ר לך נא ראה. ושמעתי מעטרת ראשי הרב אבא מארי זלה"ה הוא היה אומר בשם הרב הגדול מורינו ורבינו שארינו כמהר"ר ישראל זאבי זלה"ה במ"ש פ' כל כתבי (דף קי"ט ע"ב) ר' אבהו עבדי ליה עגלא תלתא באפוקי שבתא הוה אכיל מיניה כולייתא כי גדל אבימי בריה א"ל למה לך לאפסוד' כולי האי נשבוק כולייתא ממעלי שבתא שבקוה ואתא אריא אכלה למדנו שמצוה מן המובחר לעשות מחדש תבשיל וכיוצא מיוחד למוצאי שבת ולא להניח מע"ש. וזה רמז שלמה בחכמתו תן חלק לשבעה שהוא שבת קדש וגם לשמונה שהוא מוצאי שבת צריך לתת חלק מיוחד מחדש ולא סגי להניח מע"ש כמו שעשה אבימי שהניח כוליא מע"ש ונ"ע כי לא תדע מה יהיה רעה על הארץ על דרך דאתא אריא ואכלה לכולייתא עכ"ד. והבן יקיר לי ואור עיני גם הרב כמהר"ר ישעיה נר"ו פירש במ"ש פ"ק דביצה דהגם דהאידנא בקיאינן בקביעא דירחא עבדינן תרי יומי גזרה משום שמדא ע"ש וז"ש תן חלק לז' ימי הפסח וגם לח' שתעשה יום טוב שני. והכתוב מדבר על הזמן הזה ואם תאמר מאחר שאמרת תן חלק לשבעה א"כ ידעינן בקביעא דירחא ולמה צריך י"ט שני לז"א כי לא תדע מה רעה יהיה ואפשר דח"ו יהיה שמד לכך צריך לעשות י"ט שני ולהבין אומרו מה ראה דהול"ל אם רעה וכו' אפשר דיתכן דאפי' יהיה שמד לא ישכחו סוד העבור. אמנם אפשר לא יבא ולא יהיה שמד עצום מאד שישכחו. וז"ש מה רעה וכו' מה אופן רעה דאפשר דתהיה רעה שישכחו סוד העבור ודוק: