ויאמר ה' אל אברם ל לך (בראשית יב א). (שנו רבותינו) [ילמדנו רבינו] מהו לאדם שיקבל עליו מלכות שמים כשהוא מהלך, רב אידי ורב הונא בשם ר' יוסי בר יהודה בשם ר' שמואל אמרו אסור לאדם לקבל עליו עול מלכות שמים כשהוא מהלך, אלא יעמוד על רגליו ויקרא קריית שמע, וכשיגיע לברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד, יתחיל ואהבת מיד קורא מהלך ואינו חושש. אתה מוצא מי שמדקדק על המצות נוטל שכר הרבה. ואברהם היה מדקדק על המצות, אמר ר' אחא בשם ר' אלכסנדרי ור' שמואל בר נחמני בשם ר' יונתן, אפילו עירובי תבשילין שמרו בביתו של אברהם, שנאמר עקב אשר שמע אברהם בקולי [וישמור משמרתי מצותי חקותי ותורתי] (בראשית כו ה), והלא תורה אחת היא, אלא שהיה מדקדק אחר כל מצות שבתורה, אמר הקב"ה אתה מדקדק אחר מצותי, ותשב אצל עובדי ע"ז, צא מביניהם, (שנאמר) [מנין ממה שקראו בענין] ויאמר ה' אל אברם לך לך. (Gen. 12:1:) NOW THE LORD SAID UNTO ABRAM: GO…. {Let our masters teach} [Let our master instruct us]: What does it mean for one to take upon himself the Kingdom of Heaven (i.e., recite the Shema' while he is walking?1yBer. 2:1 (4a); cf. Ber. 13b; Tanh., Gen. 3:1. Rav Idi and Rav Huna in the name of R. Jose bar Judah said in the name of R. Samuel:2Since R. Jose bar Judah flourished somewhat earlier than R. Samuel, the text here presents a chronological problem. Variant readings to this text represent attempts at a solution. It is forbidden for a person to take upon oneself the yoke of the Kingdom of Heaven while he is walking. Rather let him stand < still > upon his feet and give the recitation of the Shema'. Then, when he arrives at "Blessed be the name of his glorious majesty forever and ever," let him immediately begin to walk < while > reciting the We'ahavta (= Deut. 6:5) with no fear (of sinning). You find that whoever is meticulous about the commandments receives much reward. Now Abraham was meticulous about the commandments.3On Abraham keeping the Mosaic Law, see Syriac Baruch 57:1-2; cf. Jubilees 23:10; Damascus Document (CD) 3:2; Qid. 4:14; Yoma 28b; Ned. 32a (bar.); Gen. R. 49:2; 95:3; also below, 3:14. R. Aha said in the name of R. Alexandri and R. Samuel bar Nahmani in the name of R. Jonathan: They even kept eruvim of cooked foods in Abraham's house,4Yoma 28b; Gen. R. 49:2; 64:4; M. Pss. 1:13. as stated (in Gen. 26:5): BECAUSE ABRAHAM HEEDED MY VOICE [AND KEPT MY CHARGE: MY COMMANDMENTS, MY STATUTES, AND MY TORAHS]. But is there not a single Torah? < The plural usage here > simply < indicates > that he was meticulous with all commandments which are in < oral and written > Torah.5See below, 3:14; 11:12. The Holy One said: You are meticulous with my commandments; so should you dwell with those who serve idols? Go out from among them. {Thus it is stated} [Where is it shown? Where they read on the matter] (in Gen. 12:1): NOW THE LORD SAID UNTO ABRAM: GO.