ויש לומר לפי זה כיון דחזינן דבארץ ישראל הצריכו לפחות דוקא ולהניח אויר פתוח על פני כל אורך הסוכה שאין ישיבתו עריבה עוד כל כך ולא סגי בהכנסת הנר ומאני מיכלא, אם כן בבבל נמי אפילו תימא דבשמיני שצריך לישב בסוכה ואי אפשר לפסול התקינו חכמים לסמוך אהיכרא, אכתי בתשיעי ספק שמיני אמאי יסמכו על זה מאחר דסגי בקידוש חוץ לסוכה כנ"ל מפסיקתא וירושלמי גם בבבל היה להם לפחות ארבעה על ארבעה שיעמוד שם בשעת קידוש בתשיעי, וגם בסוכה קטנה שאם יפחות ארבעה על ארבעה לא יהיה בהנשאר שיעור סוכה ולא יהיה לו מקום לישב בשמיני הרי יוכל לקדש חוץ לסוכה נגד דופן ופתח הפתוח וסמוך לשולחנו שבסוכה דהוה ליה מקום סעודה, וזה שאין לו מקום להוריד סוכתו למטה ויוכל לעמוד בחוץ אצל הפתח ולקדש, ואפילו היא על הגג [ולמטה דרים אחרים] אם היא קטנה כל כך שבפחיתת ארבעה טפחים לא ישאר שבעה טפחים שיעור הכשר סוכה כיון דפחות מארבע אמות על ארבע אמות לא חשיב בית ולא דיירי ביה אינשי כמו שאמרו בסוכה (ג':) אם כן בסוכה קטנה כנ"ל בכל גג בית ישאר הרבה מהגג חוץ לסוכה שיוכל לקדש שם אצל הפתח: