1
ולפי זה נראה דגם רש"י שכתב להוכיח שאינו מוסיף על המצוה לעשות סוכה שמונה ימים, אין כוונתו לגזירה דרבנן משום לתא דבל תוסיף רק להך איסור דאורייתא דבמצות סוכה ביחוד שלא להוסיף על שבעה ימים, ומשום הכי איכא מאן דאמר דלא יתבינן והוא אף בזמן שאין בקיאים והיה להם ספיקא דאורייתא, ובשלמא לולב הוא ספיקא דרבנן אבל סוכה דאורייתא רק משום דאיכא בישיבה אם הוא שמיני גם כן איסור דאורייתא והוא סבירא ליה דאין תקנה לאיסור זה אלא כשיפסלנה מתורת סוכה וכדפירש רש"י שם על פוחת בה ארבעה ואם כן אין תקנה בחוץ לארץ ולמאן דאמר דיתבינן והלכה כוותיה סבירא ליה דסגי לאפוקי מהך איסור בהדלקת הנר או מעייל מאני מיכלא אף על גב דאין הסוכה נפסלת בזה: