ואם נחליט כמו שכתבתי דאטועים לא שייך בל תוסיף בלאו הכי לא שייך בזה בל תוסיף כשישנו בטעות שיחשבו שהוא מצוה, אבל בלאו הכי צריך ביאור דברי רש"י עירובין שם שסיים אי שמיני לא מכוון והוא פתח בלשון אנן וכו' והרי אנן בקיאינן ולאו מספק ולא שייך זה וכמו שכתבתי לעיל ועל כל פנים תקשה ליה לפי דבריו לדידן, וצריך לומר דהוא סבירא ליה גם האידנא דמנהג אבותינו אנו עושין ממש כמו אבותינו, שהרי אנו מחשיבין גם כן יום טוב שני לספק והיינו דכך תיקנו דאף דבקיאינן מכל מקום ננהוג בו מנהג ספק כאבותינו ולהחשיבו לספק כאילו אין אנו יודעין ואנו עושין מפני הספק שמא הוא כך, ואף על פי שאנו יודעין שאינו כן ביד חכמים לתקן שעם כל זה ננהוג בו כספק ונוהגין ביום טוב שני כל דיני יום טוב של ספק כאבותינו ומכוונין שפיר לספק שמא הוא ט"ז הוא חול ואף על פי כן נוהגין בו יום טוב משום ספק ט"ו שאנו תופסין אותו ספק והכי נמי בשמיני דסוכה: