והיה אפשר לומר מטעם אחר דהך ברכת כהנים דהתם שלפני הקטרה הוא בשעה שאמרו קריאת שמע וברכות עבודה עיין שם ברש"י דשאר לתפילה לא היה פנאי ומשמע דיצאו ידי תפילת שחרית בזה ואם כן הנשיאת כפים הוא משום התפילה כתקנת חכמים ואף למה שכתבתי לעיל דאנשי מעמד שהתפללו אחר כך לא נשאו כפים דכבר יצאו בנשיאת כפים דקרבן זהו כשכבר קדם הנשיאת כפים ונפטרו מה שאין כן אז דלא קדם עדיין נשיאת כפים דקרבן, והא דאנשי משמר היו מקדימין ולא איחרו כאנשי מעמד צריך לומר לפי שהם עסקו בעבודה ונטרדו יותר מאנשי מעמד שהיו רק עומדין על גביהן חשו שלא יוכלו לכוין אחר כך, ואם כן זהו בשאר ימים אבל ביום הכפורים דכל עבודת היום אינו אלא בכהן גדול וכל הכהנים לא עבדו כלום יש לומר דאין הכי נמי דכולם היו קורין אחר כך עם אנשי מעמד ומתפללין כל התפילה עמהם ועל כן לא היה נשיאת כפים ביום הכפורים לפני הקטרה כלל, ומכל מקום נראה יותר שכיונו למה שכתבתי לעיל:
והגם דפליגי ארמב"ם שכתב רק במדינה נושאין כפים בכל תפילה ולא במקדש, ובפרק ו' מכלי המקדש (הלכות ב' ג' ד') כתב אנשי מעמד וכו' בירושלים וכו' נכנסין למקדש וכו' ומה הן עושין וכו' בירושלים וכו' מתפללין וכו' ונושאין כפים וכו' עיין שם, הרי הזכיר נשיאת כפים גם לאנשי מעמד שבמקדש ודשחרית משמע דלאו היינו שאחר התמיד, ונראה דסבירא ליה דבמקדש לא היו תפילות כלל דכהנים העסוקים בעבודת הקרבן עצמו לא הוצרכו לתפילה שכנגדן ורק כשיקראו קריאת שמע של שחרית אז אמרו גם שתי ברכות עבודה ושים שלום ותו לא מידי ורק ישראל במעמדן וכן הלויים שלא עסקו בעבודה וכהנים הפנויים מעבודה הם התפללו גם כן ולא במקדש עצמו בעזרה רק בבית הכנסת או בלשכה הגדולה ובזה הם פליגי וכנ"ל:
ואף שכתב נכנסין למקדש סתם היינו משום דבשעת עבודה עמדו על הקרבן בעזרה אבל התפילות שהיו גם כן במקדש לא היו בפנים והם נושאין כפים בשחרית בתפילה ואין לאלו צירוף עם נשיאת כפים שאחרי התמיד שהוא על מעלות הארון, והם לא אמרו בשם ככתבו ולא ברכה אחת והם בכלל במדינה הנזכר בפרק ז' (משנה ב') דתמיד וברמב"ם הלכות תפילה ובמקדש דשם הוא במקדש עצמו וזה רק פעם אחת ולא סבירא ליה כמו שכתבתי לעיל שהוא מאותן דמעמדות:
[ויותר נראה דגם כהנים העובדים מתפללים כלויים וישראל שבמעמדן רק דתפילת הציבור לא היה במקדש עצמו בעזרה רק בלשכת הגזית וכדתנן בסוף פרק ד' דתמיד (משנה ג') דירדו ללשכת הגזית לקריאת שמע והכי נמי לכל הני תפילות ירדו שם להתפלל ושם היו נושאין כפים אבל במקדש לא היה אלא ההוא] אבל מכל מקום מודו דרק בתפילה ולא בכל קרבן ציבור כלל, ואם כן על כרחך הא דבכל תפילה היינו מתקנת חכמים: