1
ומיהו בראש השנה שם אביי הוא דאמר זה דהישן וכו' ואי אפשר לומר כמו שכתבתי דהוא סבירא ליה בסוכה (מ"ו.) הלכתא כרבי בתפילין והכי נמי לסוכה דמברך כל שבעה ואם כן לא היה לו לומר הישן לשון דיעבד לרש"י, ועל כן נראה דבדקדוק כתב רש"י מיתב יתבינן ולא אמר דישינים דהנה הא דלמד ראבי"ה מהישן וכו' לחוש גם לדידן בשמיני עצרת לכתחילה, לכאורה תמוה מנא ליה דקושית הגמרא משמיני בחוץ לארץ בספק, ודילמא משמיני ודאי דבארץ ישראל פריך ושם פשיטא דאסור לכתחילה כמפורש בגמרא דאפילו כשאין לו מקום צריך לפחות ולפסול, ונראה דהוה קשה ליה הא דפריך הישן וכו' דוקא משינה ולא מאכילה גם כן והוה ליה למימר היושב בסוכה דזהו המצוה דקרא בסוכות תשבו, ועל כרחך מזה דאשמיני בחוץ לארץ פריך ועל כן לא הוה קשה לו מאכילה דבאמת אוכלין מתקנת חכמים: