1
אך לשון רש"י שכתב ואנן וכו' מבואר דלזמנו קאמר ואי כמו שכתבתי דקאי רק בזמן שהיה ספק היה לו לומר והא קיימא לן מיתב וכו' ולא לשון ואנן, ולפי מה שכתבתי לעיל ניחא גם לשון אנן ורצה לומר אנן דקיימא לן מברכין כל שבעה ישינין גם כן לדידיה וכנ"ל, וגמרא נקט הישן לשון דיעבד משום מאן דאמר דאין מברכין אלא יום ראשון דלדידיה רק אוכלין על ידי היכר כלים ושינה לא כמו שכתבתי לעיל ולא נחית לפלוגתא דנקט לשון דיעבד דעל כל פנים לדברי הכל דיעבד אין לוקה כיון דהנך ישינין גם לכתחילה, ולדידן דנהגינן כרבינו תם שפיר יש לומר דגם רש"י מודה דאסור לישן: